آشنایی با تکنولوژی لامپ های GOB LED

لامپ GOB چیست ؟

GOB مخفف عبارت Glue on board است که یک نوع فناوری بسته بندی میباشد. این فناوری جهت جلوگیری از رطوبت، آب، گردوغبار و حفاطت از لامپ های LED است. از یک ماده شفاف و ژله ای جدید برای بسته بندی واحد های موجود بر روی برد لامپ استفاده میشود بدون آنکه از قدرت روشنایی لامپ کاسته شود. لامپ های GEO LED در مقایسه با SMD، ضد اشعه UV هم میباشد که میتوان این لامپ ها را در محیط های Outdoor در مقابل نور خورشید (در روز) بدون بوجود آمدن مشکلی نگهداری کرد.

مراحل تولید لامپ GOB LED

تولید این نوع لامپ در 3 مرحله انجام میشود :

  • انتخاب مواد اولیه لامپ (آی سی و دانه های LED)
  • پس از مونتاژ محصول 72 ساعت بعد نوبت به روکش لامپ با مواد GOB میرسد.
  • و در انتها محصول نهایی 24 ساعت روشن مانده تا کیفیت محصول تایید شود. پس از این مرحله، محصول در بازار عرضه میگردد.

استفاده از لامپ GOB در لوستر های مدرن

لوستر مدرن با توجه به اینکه تعداد لامپ زیادی دارند (به عنوان مثال، لوستر کنگره ای روژانو) و ممکن است در محیط های خارج از ساختمان و در مقابل نور خورشید و همچنین مناطق مرطوب ساحلی قرار بگیرند، میبایستی از لامپ هایی استفاده شود که هم مصرف برق بهینه ای داشته باشند و هم هزینه نگهداری کمتری داشته باشند و نوری ثابت و پایداری را در محیط پخش کنند. و به همین علت لوستر هایی که از این نوع لامپ ها تولید شده است کیفیت بسیار بالاتر و مصرف بهینه ای نسبت به لامپ های معمولی دارند.

 

لامپ لوستر مدرن

 

زیبایی ظاهری

به جز موضوع فنی که بالاتر درباره این نوع لامپ ها اشاره کردیم، مسئله بعدی ظاهر مدرن این لامپ میباشد. ظرافت و زیبایی لامپ های GOB LED ظاهری مدرن و مینیمالیستی را به لوستر القا میکند و زمانی که این لامپ ها داخل حباب های شیشه ای قرار میگیرند زیبایی منحصربفردی را ایجاد خواهند کرد که قابل مقایسه با لامپ های سنتی شمعی نمیباشد.

طول عمر

با توجه به نوع برند لامپ، معمولا طول عمر این نوع لامپ ها 50 هزار ساعت میباشد. درواقع اگر لوستری 12 ساعت در روز روشن بماند، ممکن است شما 11 سال آینده به تعویض لامپ ها نیاز پیدا کنید.در نتیجه طول عمر این لامپ مدرن 50 برابر لامپ های رشته ای و 25 برابر لامپ های هالوژن است.

پخش نور

نوری پراکنده و نرم مزیت استفاده از این لامپ ها در حباب های شیشه ای مدرن میباشد. به طوری که نوری که از هر حباب پخش میشود دارای سایه ای نرم میباشد و فضای ملایمی را برای شما در تنوع رنگی شامپاینی و دودی ایجاد خواهد کرد.

 

نور ملایم لوستر

 

کلام پایانی

امیدواریم در این پست توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز شما در خصوص تهیه لامپ برای لوستر مدرن را فراهم کرده باشیم.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام دیدگاه ها