نورپردازی اپن آشپزخانه؛ یکی از اِلمان های زیباسازی برای آشپزخانه

نورپردازی اپن آشپزخانه؛ یکی از اِلمان های زیباسازی برای آشپزخانه

امروزه در معماری و طراحی داخلی مدرن نور و نورپردازی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارند. در طراحی دکوراسیون داخلی حتی نورپردازی اپن آشپزخانه، نور به روش های مختلف حضور دارد. نور یکی از عناصر مهم زیباسازی در معماری و دکوراسیون داخلی است که استفاده صحیح از این اِلمان اهمیت دارد.
نور فی‌نفسه روشن کننده است و باعث می‌شود همه لوازم را در کنار یکدیگر بهتر مشاهده کنیم. زمانی که صحبت از نورپردازی می شود به این معنی است که می‌خواهیم از جنبه زیبایی بخشی آن پررنگ تر کنیم. همچنین از آن برای بهتر دیده شدن عنصر های زیبا شناختی بهره ببریم.
استفاده نادرست می‌تواند زیبایی ها را محدود یا بر آن سایه بیاندازد.

 

لوستر آشپزخانه Barletta، لوستری بزرگ و مناسب برای میز ناهارخوری

 

انتخاب نوع نورپردازی و کارکرد

در بازار مدرن و متغیر امروز لوستر های مختلفی را می توانید ببینید. آن ها به بهترین شکل می توانند نور را در فضا بتابانند.
لوسترهای کوچک و بزرگ مجلل و خیره کننده، ریسه های نوری با لامپ های led کوچک، لامپ های هالوژن و وایرهای نوری انواع اشکال نورپردازی هستند. هر کدام کاربرد و محل نصب ویژه‌ای را به خود اختصاص می‌دهند.
بنابراین باید دقت کنید از چه نوع روشنایی در کجا استفاده می کنید. به طور مثال نباید از نوارهای روشنایی led در سقف استفاده کرد. البته برای نورپردازی اپن آشپزخانه و کابینت مناسب هستند. در آشپزخانه کوچک نیاز نیست از لوستر سقفی استفاده شود و یک لوستر خطی یا لاینر میتواند نور کافی در را در محیط ایجاد کند.
باید اهداف ما از نورپردازی برآورده شود. به طور مثال بزرگتر دیده شدن فضا به ویژه در آشپزخانه های کوچک و برجسته کردن اشیا از اهداف نورپردازی هستند.

 

لوسترهای کوچک و بزرگ مجلل

 

نورپردازی اپن آشپزخانه

کاربرد آشپزخانه در زندگی امروزه چند منظوره است. علاوه بر این که آشپزی در آن انجام می شود مکانی برای سرو غذا و جمع شدن اعضای خانواده کنار اپن برای گفت و گو است. پس باید به زیبایی بیشتر این مکان اهمیت دهید. نورپردازی اپن آشپزخانه می تواند یکی از معیار ها برای زیباسازی فضا باشد.
در کنار ایده های قدیمی مانند میز و صندلی ناهار خوری و طرح‌های جدید مانند جزیره، اپن آشپزخانه همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. بیشتر خانم های عزیز دوست ندارند آشپزخانه زیاد در معرض دید باشد. از این رو اهمیت نورپردازی اپن آشپزخانه پررنگ تر می‌شود.

در آشپزخانه نور طبیعی و مصنوعی مکمل یکدیگر هستند. زمانی که از نورپردازی اپن آشپزخانه سخن می‌گوییم نورپردازی دکوراتیو مدنظر است. به عبارت دیگر نوری که امواج خیره‌کننده و خسته کننده ای را در فضا منعکس نکند. انتخابی که هرگز از مد نمی افتد و به اصطلاح ترند هر سال است، لوستر نام دارد.

 

نورپردازی اپن آشپزخانه

 

لوستر، از تجمل ویکتوریایی تا مینیمال معاصر

در فرهنگ معین لوستر به معنای یک حباب از جنس چینی، فلزی، شیشه ای و… است که از سقف آویزان می شود. مترادف فارسی آن چلچراغ است. برای طراحی و ساخت لوستر بر جنبه دکوراتیو بیشتر از جنبه کاربردی تاکید دارند.
برای دسته بندی لوستر ملاک های متنوعی وجود دارند. لوسترها به لحاظ اندازه و مکان استفاده، سبک طراحی و حتی قیمت متفاوت هستند. هر فرد با توجه به ملاک های مد نظر خود، لوستر را انتخاب می‌کند. البته مهمترین ملاک برای انتخاب لوستر، سبک طراحی آن می‌باشد.
دسته بندی مهم لوستر مدرن بر اساس طراحی شکل و ظاهر آن است. زمانی که ظاهر یک شی را می ‌بینید سبک آن را هم تشخیص می دهید. به طور مثال لوستر های حباب دار، شاخه ای، کریستالی، اشکال هندسی، اشکال نامتعارف و تک شاخه را می توان نام برد.
انتخاب جنس با سبک آن ارتباط دارد. به طور مثال لوسترهای کریستالی یا چوبی معرق کاری شده متعلق به سبک کلاسیک هستند. لوستر از جنس فلز نیز در سبک مدرن جای می‌گیرد.

4 1 رای
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام دیدگاه ها