استفاده از لوستر در یک خانه مدرن

نام لوستر در نگاه اول ممکن است ترساننده باشد. شاید لوسترها ذهن ما را ببرند به خانه‌های بزرگ، ویلاهایی وسیع و … اما بد نیست بدانیم که در دنیای مدرن، برای یک خانه کوچک که به صورت مدرن دکور شده هم لوستری به همان اندازه مدرن وجود دارد. حتی گاهی این ذهنیت کلاسیک وجود دارد که لوستر برای نشیمن و در بهترین حالت اتاق غذاخوری مهمان استفاده شود این ذهنیت نیز دورانش گذشته است.

در هنر دکور خانه‌های مدرن گاهی برای فضاهای مختلفی از خانه نیز لوستر طراحی می‌شود. امروزه طیف وسیعی از لوسترهای مدرن در مواد مورد استفاده بریا ساخت‌شان، اندازه‌ها و قیمت‌های مختلف موجود هستند که می‌توانند عملاً در هر اتاق خانه جوابگو باشند.

 

یک لوستر مدرن حتی می‌تواند در اتاق‌خواب هم بکار رود

فکر می‌کنید یک لوستر مدرن فقط به‌عنوان یک وسیله روشنایی مجلل در اتاق‌های نشیمن و ناهارخوری است؟ حداقل در مورد بکارگیری لوسترهای مدرن تفکر چندان به جایی نیست. این چراغ‌های شیک می‌توانند تقریباً در هر فضایی در طراحی خانه از ورودی تا آشپزخانه و حتی در اتاق‌خواب بکار روند.

بااین‌حال، هنگام انتخاب یک لوستر برای اتاق‌خواب، ابتدا به سبک شخصی فضای مورد استفاده نگاهی بیندازید تا سهل‌تر نوع وسایلی را که بکار می‌برید، انتخاب کنید. از آنجایی‌ که احتمالا اتاق‌ خواب شما اتاقی در خانه‌تان است که نشان دهنده ذائقه و سلیقه شخصی شماست شاید باید در انتخاب یک لوستر نیز فکری عمیق‌تر کنید. اگر شما یک ماکسیمالیست (یعنی کسی که از بکارگیری ابزار زیاد و پر زرق و برق لذت می‌برد) هستید، یک لوستر آراسته و درعین‌حال با اندازه متوسط می‌تواند به اتاق جذابیت بیشتری بدهد.

درحالی‌که یک لوستر ساده با خط شسته و رفته، تعادل بصری را در فضای مینیمالیستی (برای کسانی که از استفاده حداقل ابزار بصری در خانه و اتاق راضی هستند) ایجاد می‌کند.

 

 

یک لوستر مدرن که در اتاق نشیمن قرار دارد

گاهی اوقات طراحی لوستر مناسب می‌تواند حکم یک نقطه کانونی را برای خانه و فضای داخلی داشته باشد. دانستن این موضوع به انتخاب لوستری با قابلیت تبدیل شدن به نقطه کانونی خانه، برای اتاق نشیمن کمک زیادی می‌کند.

اگر اهل جمع‌آوری آثار هنری و برجسته طراحی هستید، یک لوستر منحصربه‌فرد می‌تواند به‌عنوان یک اثر هنری روی سقف شما کارکرد داشته باشد. اما این فقط وسایل نور حداکثری و مجلل نیستند که لوسترهای شیک را می‌سازند. در این اتاق نشیمن خاموش و درعین‌حال رنگارنگ، ما مجموعه‌ای از نورهای توپی شیشه‌ای شفاف را می‌بینیم که یک لوستر مدرن را تشکیل می‌دهند. اگرچه قطعاً چشم‌نواز است، اما طراحی منظم آن هیچ توجهی را از هنر روی دیوارها یا بقیه فضا کم نمی‌کند.

 

 

ارتفاع مناسب برای یک لوستر آویز

هنگام آویزان کردن چراغ‌ها در هر اتاق، چگونه می‌توان ارتفاع مناسب برای قراردادن آن را تشخیص داد؟ چه ارتفاعی زیادی بلند است؟ نور بد دقیقاً چیست و در چه ارتفاعی اتفاق می‌افتد؟ برای آویزان کردن وسایل روشنایی بالای میز یا محل نشیمن، نقطه شروع شما باید همیشه پیداکردن مرکز دقیق فضا در سقف باشد.

تثبیت نور در اینجا به همگرایی فضای داخل اتاق کمک می‌کند و به آن منطق فضایی و نقطه کانونی بیشتری می‌بخشد. باتوجه‌به ارتفاعش، هرگز چراغی را در نقطه‌ای که برای چشم خیلی آزاردهنده است آویزان نکنید. برای مثال، بالای میز ناهارخوری، نور نباید در هنگام ایستادن یا نشستن هم سطح چشم باشد.

اگر خیلی پایین باشد، با هر بار که بلند می‌شوید، خطر برخورد به فیکسچر لوستر را نیز دارید! اگر نور یا لوستر در ارتفاع خیلی بالا ثابت شده باشد، ممکن است بسته به چراغ‌هایی که انتخاب می‌کنید دچار نورپردازی بد یا حتی نور بسیار کم شوید. به‌عنوان یک قاعده کلی، با سه فوت بالاتر از سطح میز شروع کنید و بسته به چیدمان اتاق و ترجیحات شخصی خود، ارتفاع را بیشتر تنظیم کنید.

 

یک لوستر ساده اما منحصربه‌فرد برای اتاق نشیمن

این روزها، طرح‌های مدرن و مینیمال برای دکورهای خانه پذیراتر است، می‌توان از طراحی‌ها و اجراهای روژانو کمک زیادی گرفت. نسخه‌های کوچک‌تری وجود دارد که در اتاق‌های نشیمن مدرن به زیبایی (و معقولانه) بکار می‌آید.

برای مثال، در این اتاق نشیمن، یک طرح چرخ مانند ساده از لامپ‌های با طرح قدیمی، یک لوستر زیبا و مدرن را تشکیل می‌دهد که نمای این اتاق را در چشم بیننده مرتب و شیک نشان می‌دهد. اگر دقیق‌تر نگاه کنید، طول‌های متفاوت هر پره، طراحی منحصربه‌فردی را تشکیل می‌دهند. درحالی‌که روکش طلایی مات کل قطعات عنصری درخشان را در فضا به ارمغان می‌آورد.

 

نحوه انتخاب لوستر مناسب برای اتاق نشیمن

وقتی صحبت از نورپردازی اتاق می‌شود، گزینه‌های مختلفی در بازار وجود دارد. اما، اگر تصمیم گرفته‌اید که یک لوستر را برای اتاق خود انتخاب کنید، چگونه بهترین آن را پیدا کنید. هنگامی که به دنبال تهیه یک لوستر به صورت آنلاین هستید، آنها را در چندین اندازه، رنگ، فلز و مواد، و طیف وسیعی از پیچیدگی‌ها و صنایع‌دستی کشف خواهید کرد.

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید اندازه اتاق است. اگر یک اتاق نشیمن بزرگ و جادار دارید، یک لوستر با اندازه بزرگ می‌تواند در عین حفظ دکور مدرن منزل شما، فضاهای خالی را به نحوی دلنشین تکمیل کند. بااین‌حال، اگر اتاق شما آن‌قدر بزرگ نیست، به دنبال لوستری باشید که دارای خطوط صاف‌تری باشد. این کار باعث می‌شود که ناحیه کمتری از نظر بصری بهم ریخته به نظر برسد و اتاق بازتر به چشم بیاید.

آیا به دنبال نظر یک متخصص برای لوستر مناسب خانه خود هستید؟ می‌توانید با ما تماس بگیرید تا هر چیزی را که برای خانه خود در زیر یک سقف نیاز دارید کشف کنید. با مجموعه‌ای دیدنی از طرح‌ها و اجراهای سفارشی‌سازی شده از لوسترهای مدرن آشنا می‌شوید که به برای ایجاد خانه یا فضایی است که داستان منحصربه‌فرد شما را روایت می‌کند، کمک بسیار زیادی خواهد کرد. با هنرهای لوستر روژانو دست شما برای نورپردازی محیط‌های خانه، لابی هتل، اتاق‌های پذیرایی و غذاخوری و نشیمن باز است.

 

 

جذابیت یک افسانه را با یک لوستر بازآفرینی کنید

اگر عاشق آفریدن یک زیبایی رمانتیک و رؤیایی در اتاق‌تان هستید، در حالی‌ که رنگ آمیزی و اسباب دکوری که انتخاب می‌کنید فضای مطلوب و دلخواهتان را ایجاد می‌کند، انتخاب یک لوستر مناسب نیز می‌تواند به آفریدن فضای مورد نظرتان بسیار کمک کند. درحالی‌که دیوارهای صورتی و ست مبل‌های کرمی رنگی حالت افسانه‌ای را در این طراحی اتاق نشیمن به ارمغان می‌آورند، این لوستر آویز طلایی پرآذین و آویزان از سقف میتواند به‌آرامی این سبک دلنشین را به مخاطب ارزانی کند.

 

یک لوستر زیبا و مدرن برای یک اتاق نشیمن شیک

یک انتخاب درست و هنرمندانه برای یک لوستر می‌تواند برای مدرن‌ترین اتاق‌های نشیمن بهترین گزینه باشد. برای درک درست‌تر این ایده، به این اتاق نشیمن شیک و مدرن نگاهی بیندازید که در آن لوستر نه‌تنها زیبایی خود را به نمایش می‌گذارد، بلکه زیبایی اتاق نیز را افزایش می‌دهد. با دایره‌ای ساده از چراغ‌های استوانه‌ای، نمایانگر یک لوستر مدرن و در عین حال انتخابی به درستی است.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام دیدگاه ها