نورپردازی هتل با لوستر مدرن

نورپردازی هتل با لوستر مدرن

نورپردازی هتل با لوستر مدرن، براساس نیازهای کارکنان و مشتریان و با توجه به وسعت گسترده آنها از قبيل سالن پذیرایی ، رستوران ، راهروها ، اتاق های مهمان ، فضاهای جلسات و همچنین مناطق خدماتی و تفریحی توسط مهندسان نورپردازی انجام مي شود. اگر يكبار وارد هتلي شده باشيد احتمالا متوجه نورپردازي گسترده آن شده ايد. نورپردازي در هتل ها نه تنها براي جلب رضايت و آسايش مشتريان بلكه در رتبه بندي هتل نيز امري بسيار مهم است.
نورپدازي هتل اغلب براساس معماري و فضاي هتل صورت مي گيرد.انواع نورپردازي هاي هتل تنوع بسيار داشته و از نظر اندازه و طرح متفاوت هستند. در كل، درک نحوه استفاده از نور مناسب در محیط های مختلف هتل بسیار مهم است. به عنوان مثال ، در هتل می توان از نور برای روشنايي محیط و احساس خوشامدگویی در ترکیب با دکوراسیون استفاده کرد. همچنين نور مناسب می تواند فضایی گرم و دوستانه ایجاد کند. در این مقاله در مورد نورپردازی هتل ها بیشتر توضیح داده ایم.

 

نورپردازی هتل با لوستر مدرن

 

نقش نورپردازی در طراحی داخلی هتل

• تجربه مهمان

نورپردازی هتل به مهمانان کمک کند تا از محیطی آرامش بخش برخوردار شوند.در اصل،این مهم که از نور به بهترین نحو در هر فضا استفاده کنید و فضایی آرامش بخش را در کل هتل ایجاد کنید. به عنوان مثال ، نورپردازی در رستوران به روشنایی متفاوتی در ساعات مختلف روز نیاز دارد. در طول روز ، جایی که تغییرات نور طبیعی بیشتر به چشم می آید ، صحنه های مختلف تطبیق و حفظ سطح مناسب مناسب نور مهم است.

• نورپردازی نمای بیرونی هتل

نورپردازی نمای بیرونی هتل نیز به عنوان دکوراسیون و بخشی از طراحي هتل باعث جلب توجه و هدايت افراد به هتل شود .

• زيبايی هتل

طراحی نورپردازی هتل شامل طيف وسيعي از چراغ های LED طیف گسترده ای از سبک ها ، رنگ ها و ویژگی ها در يك فضا مي باشد. لامپ های کف ، چراغ های آویز ، لوستر ، آباژور ، روشنایی زیر کابینت ، دیوارکوب ها و نوارهای LED همه براي هتل خود را زیبا کنید. طراحان نورپردازی هتل میزان و رنگ نور را درنظر می گیرند که بر نمای اجسام و محیط اطراف تأثیر می گذارد. توزیع نور ، شدت آن و جهت آن نيز در ساعات خاصی از روز در زيبايي هتل نقش دارد.

• ثبات برند

رنگ بندی کلی هتل بر نوع نورپردازی هتل تأثیر می گذارد. در نورپدازي هتل دستورالعمل های زیبایی شناختی و کاربردی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند تا اطمینان حاصل شود که شما ثبات نام تجاری را در ازای زیبایی فذا نمي كنيد.

• مدیریت فضاها

طراحان نورپردازی هتل هر قسمت هتل را با توجه به کاربری های متفاوت آن نورپردازي مي كنند همچنين نورپردازی باید به گونه ای باشد که مهمانان به راحتی از تمامی امکانات آنها بهره مند شوند.به عنوان نمونه قسمت هاي غذاخوری ، راهرو ، پذیرایی و سالن استراحت نورپردازي متفاوتي دارند و به اين ترتيب عملكرد هر فضا مشخص مي شود.

• بهره وری انرژی

هتل ها و مشاغل مشابه در صنعت مهمان نوازی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی هستند. به طور متوسط ، هتل ها سالانه بیش از ميلون ها برای هر اتاق هزینه انرژی می کنند. حدود 10 تا 20 درصد از این مقدار صرفاً برای روشنایی هزینه می شود. شما با كمك گرفتن از طراحان نورپردازی هتل مي توانيد در هزینه های نورپردازی صرفه جویی كنيد ، بدون این که زیبایی و عملکرد نورپردازي را ناديده بگيريد. به عنوان نمونه،نصب سنسورهای حرکتی در به طور خودكار خاموش و روشن شدن لامپ ها در کاهش هزینه های انرژی بسيار موثر است.

 

نورپردازی هتل با لوستر مدرن

 

انواع مختلف نورپردازی در نواحی مختلف هتل

• لابی و پذیرایی

لابی ها و فضاهای پذیرایی ابی شامل قسمت های مختلفی مانند ورودی، پذیرش، سالن انتظار، آسانسور و است که می توانند توسط نورپردازی تاکید و از یکدیگر تفکیک شون .در اين قسمتها هتل ها از مهمانان خود پذیرایی می کنند و فرصتی كه هتل ها از این طریق نام تجاری و طراحی خود را به رخ مهمانان بكشند و از آنها در بدر ورود به هتل استقبال كنند بنابراين اين مناطق بايد به خوبي روشن باشد.

• پذیرش

این ناحيه براي خوش آمد گويي مهمانان در ميز پذيرش است و بايد ذهنيتي مثبت در ذهن مشتريان ايجاد كند.

•سالن ها

در سالن هاي هتل نورپردازي بايد بسيار جذاب در سقف،كف و ديوارها وجود داشته باشد.

• رستوران

نورها تاثیر مهمی در رنگ غذاها و كیفیت و تازه بودن آن می گذارند،بنابراين در اين محيط ها نورپردازي آرامش بخش باشد.

• اتاق های کنفراس

از آنجا که این اتاق ها برای اهداف مختلف مانند نمایشگاه های ، مهمانی های خصوصی و غیره استفاده می شوند ، نورپردازی با توجه به معماری و دکوراسیون، کنترل خیرگی و ایجاد درخشش باشد.

• اتاقها

اتاقها باید از نور کافی برخوردار باشند و نورپردازی آن بايد به گونه اي باشد كه برای انجام کارهای مختلف مانند تماشای تلویزیون، مطالعه، لباس پوشیدن و غيره كافي باشد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام دیدگاه ها