نورپردازی مدرن با آباژور ایستاده؛ اکسسوری کلاسیک با سبک مدرن

نورپردازی مدرن با آباژور ایستاده؛ اکسسوری کلاسیک با سبک مدرن

نورپردازی مدرن با آباژور ایستاده یکی از عناصر مهم دکوراتیو، در دکوراسیون داخلی محسوب می شود. خاستگاه آباژور کشور فرانسه است. ابتدا برای روشنایی خیابان ها ابداع شده بود. به مرور زمان آباژور دچار تغییراتی شد. در گذشته منبع تامین نور آن، نفت و گاز بود، در نهایت روشنایی خود را از برق گرفت. آباژور از سلطنت ملکه الیزابت و تکنولوژی شیشه های رنگی تیفانی عبور کرد، تا اینکه به سبک کلاسیک طراحی شد.

نورپردازی مدرن توسط آباژور ایستاده و طرح های دیگر نیز پا به عرصه وجود گذاشتند. ابداع سبک مدرن در اوایل 1900 میلادی همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. ادبیات، هنر، معماری و ساخت انواع لوازم دکوراتیو را می توان نام برد. انواع آباژور در سبک مدرن با طرح های متنوع توسط طراحان، ساخته شدند. آباژور ایستاده لوکس نیز یکی از این طرح ها بود. قطعاً ساخت آباژور محدود به چوب، پارچه و شیشه های رنگی نشد. سبک مدرن، متریال‌های جدید، ارزان و زیبا را برای ساخت انواع آباژور معرفی کرد. شیشه های مات و شفاف، اپوکسی، فلز استیل و… را می توان نام برد. حتی لامپ های رشته ای تغییر کردند و جای خود را به لامپ های led و smd دادند.

 

نورپردازی مدرن با آباژور ایستاده

نورپردازی مدرن با آباژور ایستاده

 

آباژور ایستاده، نامحدود برای هر مکان

نورپردازی مدرن با آباژور ایستاده یک ایده کاربردی برای فضاهای مختلف (اداری و خانگی) می باشد. آباژور یک کلمه فرانسوی است. در فارسی به معنای یک سرپوش از جنس کاغذ، شیشه یا پارچه است که بر روی منبع نور قرار می‌گیرد. نور را به پایین و بالا هدایت می‌کند. آباژور (نورتاب) در تمام سبک ها و اندازه ها دارای یک پایه و یک کلاهک (شید) است. آباژورها معمولاً بر اساس سبک های دکوراسیون داخلی طراحی و ساخته می شوند. سبک مدرن و کلاسیک دو سبک غالب در دکوراسیون داخلی هستند. امروزه سبک مدرن، جزو سبک های محبوب و کم هزینه است که اکثر افراد آن را انتخاب می کنند.

 

نورپردازی مدرن با آباژور ایستاده و ویژگی های آن

نورپردازی مدرن با آباژور ایستاده، رومیزی (جهت مشاهده نمونه آباژور رومیزی کلیک کنید) و … که به سبک مدرن ساخته می شوند باید از اصول سبک مدرن تبعیت ‌کنند. تاکید سبک مدرن بر سادگی و حذف جزئیات، تزئینات و نقش و نگارهای پیچیده است. از متریال های صنعتی جدید مانند شیشه، پلکسی و استیل استفاده می کنند. طراحی آباژور با استفاده از خطوط صاف و منحنی اما ساده است. سرپوش یا شید نیز در طرح های بسیار متنوع ساخته می شود. از طرح های حجمی، فانتزی و اشکال هندسی ساده یا پیچیده برای طراحی شید، استفاده می کنند.

 

آباژور مدرن ایستاده لوکس

آباژور مدرن ایستاده لوکس

 

نورپردازی مدرن با آباژور ایستاده دنیای بی نهایتی از طرح را شامل می شود. برای تمام سلیقه بی نهایت طرح، ساخته شده است. به دلیل اینکه قانون محدود کننده ای، برای ساخت و انتخاب آباژور به سبک مدرن وجود ندارد. در واقع الگو و طرح ها، برگرفته از ذهن و ایده های خلاقانه طراح است.

 

مطلب پیشنهادی : نورپردازی اپن آشپزخانه؛ یکی از اِلمان های زیباسازی برای آشپزخانه

 

نورپردازی مدرن با آباژور ایستاده

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام دیدگاه ها